Modeliuotojas modeliuotojui - draugas  

Atgal   Modeliuotojas modeliuotojui - draugas > Naujienos, renginiai, pagalba, ABC > Konstruktorių konkursas 2007-08m. sezonas

Atsakyti
 
Temos įrankiai Ieškoti temoje Atvaizdavimo būdas
Senas 2008-03-08, 16:29   #1
Taktas
Platininis narys
Narys nuo: 2007 Oct
Vieta: Panevėžys
Amžius: 54
Extra 300ST

Kaip suprantu, konkursas dar nesibaigė, o paskutinė vieta visuomet laisva . Kaip matyti iš pavadinimo, bus Extra. Gal ir nuvalkiotas ar atsibodęs "brandas", tačiau matyt vertingas, jei visi jomis skraido. Šį modelį nusprendžiau pastatyti, norėdamas išmėginti jėgas statydamas modelį su vidaus degimo varikliu. Nesu gyvenime to daręs Net kit'o nesu surinkinėjęs. Su VD varikliais - tik susipažinęs. Tačiau čia ir atrakcija. Tikiuosi palaikymo ir patarimų.

Taigi, daugmaž standartinė Extra 300S. Brėžiniai štai iš čia: http://www.profili2.com/eng/download_plan.asp?Id=474 . Pavadinimą truputį modifikavau, kad skirtųsi nuo kito konkurse dalyvaujančio tokio pat modelio. T - tai nuo mano nic'o. Neplanuoju aklai sekti brėžiniais, tačiau dėl patirties stokos labai daug improvizacijų nebus.

Planuojami duomenys:
Sparnų mostas 1600 mm
Ilgis nuo kapoto pradžios iki posūkio vairo galo 1320 mm
RTF svoris - iki 3 kg
Variklis - gal būt 10 cc (po to bus matyt, gal teks įdėti ir 15 cc)
Taktas neprisijungęs   Reply With Quote
Senas 2008-03-08, 17:26   #2
Pukuociukas
Kalbus narys
Narys nuo: 2007 Sep
Vieta: Vlnius
Zmona is namu neisvarys uz nelankomuma? Vila savo laisva laika teks praleisti prie modelio .... :crazy:
Pukuociukas neprisijungęs   Reply With Quote
Senas 2008-03-09, 22:20   #3
Taktas
Platininis narys
Narys nuo: 2007 Oct
Vieta: Panevėžys
Amžius: 54
Taigi, pradinis pasirengimas, kurio metu pagaminta didžioji dalis medinių detalių iš balzos ir faneros.



Pirmosios išlaidos medžiagoms ir darbams:

Balza (įvairūs storiai ir tipai) - 105 Lt;
2 mm ketursluoksnės faneros lakštas - 24 Lt;
Lazerinis balzos pjovimas - 120 Lt;
Kai kurių fanerinių detalių frezavimas - 60 Lt.

Jau brangiau, nei kit'as Amerikoje, tačiau viskas pramąstyta nuosava galva, todėl žymiai mieliau.

Keliu sau užduotį padaryti lengvesnį, nei įprasta 1,6 m modelį, kad 10 cc varikliukas jam nebūtų per silpnas. Žinoma, tai darysiu nesilpnindamas esminių konstrukcijos vietų. Visų pirma, taupau apvalindamas medžiagų storius iš colinių matmenų į milimetrus į mažesnę pusę. Dėl to jau teko truputį pakeisti španhautų brėžinius. Antra, vietoje 3 mm balzos sparnų nerviūroms naudoju 2 mm nuo 1-sios iki 5-sios ir 1,5 mm nuo 6-sios iki 13-sios. Be to, pradedant 4-ja, visos nerviūros išlengvintos. Gal ir rizikinga, tačiau mano įsitikinimu tai esmingai nesusilpnins sparno konstrukcijos, nes sparno priekinė ir galinė dalis dengiama 1,5 mm balza, o vidurinėje dalyje juostelėmis dengiamos nerviūrų nugarėlės. Sparno ir stabilizatoriaus lonžeronų elementai pušiniai. Čia nieko nekeičiu, nes būtų per daug rizikinga. Kol kas tiek info. Ryt ir poryt planuoju pradėti surinkimą.
Taktas neprisijungęs   Reply With Quote
Senas 2008-03-09, 22:23   #4
Taktas
Platininis narys
Narys nuo: 2007 Oct
Vieta: Panevėžys
Amžius: 54
Citata:
Parašė Pukuociukas
Zmona is namu neisvarys uz nelankomuma? Vila savo laisva laika teks praleisti prie modelio .... :crazy:
Jau turėjo daug progų tą padaryti . Jei dar neišvarė, tai tur būt neišvarys.
Taktas neprisijungęs   Reply With Quote
Senas 2008-03-09, 22:23   #5
Vladas
Auksinis narys
Narys nuo: 2007 Sep
Vieta: Vilnius
Na ispjauta tikrai tvarkingai. Belieka palinket sekmes surinkinejime
Vladas neprisijungęs   Reply With Quote
Senas 2008-03-09, 22:32   #6
Taktas
Platininis narys
Narys nuo: 2007 Oct
Vieta: Panevėžys
Amžius: 54
Kai pritrūksta įkvėpimo, semiuosi jo iš vyruko, kuris sėdi ten, prie šturvalo ...

Taktas neprisijungęs   Reply With Quote
Senas 2008-03-10, 14:13   #7
Taktas
Platininis narys
Narys nuo: 2007 Oct
Vieta: Panevėžys
Amžius: 54
Šiandien sulipdžiau uodegos plokštumas ir vairus. Čia tik rėmai:



Aukščio ir posūkio vairų storis 8 mm; jie bus dengiami tik plėvele. Kilio ir stabilizatoriaus storis 5 mm; juos dengiu 1,5 mm storio balza. Taip gaunamas vienodas tiek fiksuotų plokštumų, tiek vairų storis. Vairų priekines briaunas nušlifavau 45 laipsn. kampu V forma. Plokštumų priekines briaunas suapvalinau, o vairų galines - suapvalinau elipsiniu skerspjūviu. Žinoma, tai neturi daug reikšmės, tačiau vis panašiau į taisyklingą profilį.

Kiek žiūrėjau į Extrų nuotraukas, visur mačiau, kad plokštumos baigiasi stačiai; t.y. nėra jokių aerodinamiką gerinančių suapvalinimų. Vis dėlto šiek tiek suapvalinau stabilizatoriaus galus bei posūkio vairo viršų - taip gražiau apsitrauks plėvele. Žemiau užbaigtos uodegos plokštumos ir vairai:

Taktas neprisijungęs   Reply With Quote
Senas 2008-03-10, 16:31   #8
Zygis37
Apsipratęs narys
Narys nuo: 2007 Nov
Vieta: Alytus
Rospects uz grazu ir svaru darba :thumbleft:
Zygis37 neprisijungęs   Reply With Quote
Senas 2008-03-10, 20:38   #9
Taktas
Platininis narys
Narys nuo: 2007 Oct
Vieta: Panevėžys
Amžius: 54
Kairysis sparnas visas savo gamybos įkarštyje ...



Na, taip būna, kai sutaupai balzos ir nerviūras pasidarai be atramėlių. Tada tenka tokias piramides statyti, kad sukontroliuoti būsimo sparno geometriją ... Lonžerono viršus ir apačia iš pušies, o standumo briaunos bus balzinės. Sparnų sujungimui naudoju 2 mm 4 sluoksnių faneros detales. Nerviūros klijuojamos CA, o sparnai jungiami (kaip ir visi kiti atsakingesni mazgai) lipalo tipo medžio klijais. Sparnai bus neišardomi.

Po dviejų iš eilės "putinių" projektų negaliu atsidžiaugti malonumu dirbti su balza .
Taktas neprisijungęs   Reply With Quote
Senas 2008-03-10, 22:12   #10
aff
Platininis narys
Narys nuo: 2007 Feb
Vieta: Kaunas Vaišvydava
nesu pats dar surinkinejes visai tokio modelio.greit ir man bus pirmas.beje extra 300s irgi. tik sparno mojis bus 2000mm.ir sparnai bus atskiriami-maunami ant vamzdzio.
tad turiu ish ko pasimokyti .
aff neprisijungęs   Reply With Quote
Senas 2008-03-10, 22:51   #11
weLNiuzas
Platininis narys
Narys nuo: 2007 Feb
Vieta: Kaunas
Ir dar viena extra 300s bus gaminama.Tik kad is styroduro 1.4 ar 1.5m, bus matyt. Bus daug braliuku!
weLNiuzas neprisijungęs   Reply With Quote
Senas 2008-03-10, 23:00   #12
Taktas
Platininis narys
Narys nuo: 2007 Oct
Vieta: Panevėžys
Amžius: 54
Nu aš ir sakau - populiarus brand'as
Taktas neprisijungęs   Reply With Quote
Senas 2008-03-11, 08:59   #13
Vanagas
Moderatorius
 
Vanagas's Avatar
Narys nuo: 2007 Mar
Vieta: Panevėžys
Amžius: 51
Labai gerai. Šaunuolis. Pažiūrėjęs tikrai nepasakytum, kad čia tavo pirmas modelis. Pasikviesk kada į namus pažiūrėti proceso gyvai. Dar patarimas - pabandyk klijuoti su kleiboritu. Klijuojant su lipalu, man tai viena, tai kita detalė atšokdavo, o su klaiboritu - ne. Jo yra pirkti statybinėse prekėse priešais geležinkelio stotį (tame pačiame pastate, kur vaistinė Gydažolė).
Vanagas neprisijungęs   Reply With Quote
Senas 2008-03-11, 10:31   #14
Taktas
Platininis narys
Narys nuo: 2007 Oct
Vieta: Panevėžys
Amžius: 54
Ačiū, Vanagai. Kleiberito turiu. Su juo klijavau putinį SlowPoke. Geri klijai, tik man nusobodo jų vokiškas "neįveikiamumas" . Jau kai prilimpa kur nors, tai su kirviu reikia skirti . Ir pirštai visą laiką juodi, jei pamiršti pirštines apsimauti.

Na, čia nėra mano pirmas modelis. Tačiau pirmas su VD varikliu. Viskas žymiai masyviau, nei elektriniuose balzinukuose. Ir daug svarstymų apie tai, ar išties verta dėti 8 mm, jei širdis sako, kad pakaktų ir 5 ...
Taktas neprisijungęs   Reply With Quote
Senas 2008-03-11, 10:32   #15
RemsiuX
Platininis narys
 
RemsiuX's Avatar
Narys nuo: 2007 Apr
Vieta: Panevezys
Amžius: 28
Kleiboritas laaabai sunkus. Cia vienintele jo beda. Paziurekit bonka 0.5kg, o kiek ant modelio sueina is tos bonkes? Lipalas lengvas ir is jo vanduo issigaruoja dar, o kleiborite viskas savo vietoje lieka.
RemsiuX neprisijungęs   Reply With Quote
Senas 2008-03-11, 12:34   #16
LederHoze
Platininis narys
Narys nuo: 2007 Mar
Vieta: Alytus - Kaunas
Kleiberito išeiga 100-200g/m2. Įdomu, kokia lipalo išeiga?
LederHoze neprisijungęs   Reply With Quote
Senas 2008-03-16, 21:27   #17
Taktas
Platininis narys
Narys nuo: 2007 Oct
Vieta: Panevėžys
Amžius: 54
Taigi. Sparnų surinkimas vyksta kiek lėčiau nei planuota. Keletas vaizdelių iš gamybos. Tokios konstrukcijos sparno neįmanoma surinkti kiekvienos pusės atskirai. Todėl, suklijavęs abiejų pusių 5 - 12 nerviūras, ėmiausi sujungimo. Pasidariau labai primityvų stapeliuką, uodeginę sparno dalį laikantį reikiamoje padėtyje.



Reikiamu kampu atpjoviau pušinę kartelę, o po to ją perskyriau į dvi dalis, kad gaučiau identiškas atramėles abiem sparno pusėm. Atramėles laikinai priklijuoju prie nerviūrų CA klijais.

Tada sujungdamas sparnų puses užsitikrinu minimalius sparnų plokštumų tarpusavio padėties netikslumus.



Vis dėlto, priekinę centrinės sparno dalies konstrukciją tenka surinkinėti "ore". Nėra jokios atramos, o daryti sudėtingesnį stapelį nesinori. Todėl šios konstrukcijos elementus pradėjau surinkinėti atskirai



... o po to jau surinktą klijuoju į vietą.\



Paskutinis žvilgsnis į atvirą ažūrą ...



Dar vienas elementas - iš balzos atliekų surenkama lonžerono standumo briauna. Daug siūlių duoda papildomą tvirtumą.



Na, ir pabaigai - savaitgalio rezultatas. Vyriausas konstruktoriaus padėjėjas liko patenkintas darbu .



Nors konstruktorius pabaigė medžiagas taip ir nepabaigęs dengti sparno centrinės dalies ... . Priešakyje - velykų atostogos. Gal pavyks pasistūmėti greitėliau.
Taktas neprisijungęs   Reply With Quote
Senas 2008-03-16, 21:31   #18
LastOneStanding
Platininis narys
Narys nuo: 2007 Dec
Vieta: Silute
Amžius: 28
Siųsti žinutę LastOneStanding per Skype&trade
Man rodos, kad tas vaikelis, gales pilotuot lektuva is vidaus
LastOneStanding neprisijungęs   Reply With Quote
Senas 2008-03-16, 22:28   #19
Vanagas
Moderatorius
 
Vanagas's Avatar
Narys nuo: 2007 Mar
Vieta: Panevėžys
Amžius: 51
Na bet ir puikiai tau gaunasi.

Pradedam laukti aerodrome.
Vanagas neprisijungęs   Reply With Quote
Senas 2008-03-16, 22:56   #20
Vanagas
Moderatorius
 
Vanagas's Avatar
Narys nuo: 2007 Mar
Vieta: Panevėžys
Amžius: 51
Nepagavau kampo - sparnai bus išardomi ar kartu?
Vanagas neprisijungęs   Reply With Quote
Senas 2008-03-16, 23:00   #21
dangujegerai
Apsipratęs narys
Narys nuo: 2007 May
Vieta: Vilnius
Citata:
Parašė Taktas

sparnai jungiami (kaip ir visi kiti atsakingesni mazgai) lipalo tipo medžio klijais. Sparnai bus neišardomi.
Va taip va.
dangujegerai neprisijungęs   Reply With Quote
Senas 2008-03-16, 23:12   #22
Veteranas
Narys
Narys nuo: 2007 Apr
Vieta: Panevėžys
Kur as toki sparna jau maciau, nepamenu. :dontknow: Tokiais tempais ir judek...
Veteranas neprisijungęs   Reply With Quote
Senas 2008-03-17, 08:48   #23
Taktas
Platininis narys
Narys nuo: 2007 Oct
Vieta: Panevėžys
Amžius: 54
Citata:
Parašė Vanagas
...

Pradedam laukti aerodrome.
Aha, tik pirma skristi reikia išmokti ... Sukūliau savo SlowPoke Iki aerodromo dar laukia ilgas kelias ...
Taktas neprisijungęs   Reply With Quote
Senas 2008-03-17, 08:50   #24
Taktas
Platininis narys
Narys nuo: 2007 Oct
Vieta: Panevėžys
Amžius: 54
Citata:
Parašė Veteranas
Kur as toki sparna jau maciau, nepamenu. :dontknow: Tokiais tempais ir judek...
Ta čia standartinė konstrukcija. Man atrdodo, kad visų Katana, Edge ir kitų akrobatinių modelių sparnai panašūs.
Taktas neprisijungęs   Reply With Quote
Senas 2008-03-17, 20:10   #25
Vanagas
Moderatorius
 
Vanagas's Avatar
Narys nuo: 2007 Mar
Vieta: Panevėžys
Amžius: 51
Tu tik ateik. Lėktuvą mes apskraidinsim. (gal ir apgadinsim).
Vanagas neprisijungęs   Reply With Quote
Atsakyti
Temos įrankiai Ieškoti temoje
Ieškoti temoje:

Išplėstinė paieška
Atvaizdavimo būdas

Pranešimų taisyklės
Jūs negalite kurti naujų temų
Jūs negalite rašyti atsakymų
Jūs negalite siųsti priedų
Jūs negalite redaguoti savo pranešimų

BB kodas yra įjungtas
Veideliai are įjungtas
[IMG] kodas yra įjungtas
HTML kodas Išjungti

Peršokti į skyrių


Laikas GMT +3. Šiuo metu yra 19:14.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2020, Autopasulis ir Ko Ltd.
Visos tesės saugomos. UAB Autopasaulis ir Ko